خطبای جمعه لبنان، سیاستمداران رابه آغاز گفت‌وگوهای ملی فراخواندند
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ 'محمد یزبك' رییس شورای دینی حزب الله و خطیب جمعه بارگاه حضرت 'خوله' در 'بعلبك' درشرق لبنان با اشاره به ضرورت ایجاد گفت وگوهای ملی تأكید كرد: برای نجات لبنان وحفظ آن از پیامدهای پیرامونی، باید به ایجاد گفت وگو های ملی، ایجاد تفاهم و وحدت ملی و نیز ساخت دولت قوی و كارآمد روی آوریم.

وی گفت: همه مشكلات و معضلات با ایجاد گفت وگو حل و فصل خواهند شد.

سید 'علی فضل الله' خطیب مسجد 'الامامین الحسنیین' واقع در 'حاره حریك' در ضاحیه جنوبی بیروت هم با اشاره به دعوت 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان به ایجاد گفتگوهای ملی گفت: در این مرحله حساس از لبنان، نباید فرصت ها را از دست داد و باید سریعا به سوی ایجاد گفت وگو شتاب كنیم.

شیخ 'عفیف نابلسی' رییس حوزه حضرت 'زهرا'(س) در شهر 'صیدا' واقع در جنوب لبنان در خطبه های جمعه با اشاره به دعوت رییس جمهور لبنان به ایجاد گفتگو میان سران گروههای لبنانی، این دعوت را قدمی مثبت در راستای ایجاد استقرار و حفظ اوضاع داخلی لبنان دانست و از همه گروههای لبنانی خواست كه در جلسات گفتگوهای ملی شركت كنند تا بدین ترتیب لبنان را از گزند خطرهای پیرامون آن حفظ كرده و به حل و فصل مسایل و مشكلات مردم بپردازند.

شیخ 'احمد قبلان' نیز در خطبه های جمعه برج البراجنه، همه سیاستمداران كشور را به شركت در جلسات گفت وگوهای ملی فراخواند.

وی با اشاره به ادامه ناآرامی ها در طرابلس گفت: حوادث طرابلس نشان می دهد كه بوی فتنه و تفرقه و طرح وارد كردن لبنان در جنگ های طایفی و مذهبی، در فاصله نه چندان دوری از این شهر قرار گرفته است.

قبلان در پایان خطبه های نماز، سیاستمداران كشور را به دوری از سخنان فتنه آمیز و تحریك كننده وحفظ وحدت ملی فراخواند.

رییس جمهور لبنان اخیرا از همه جریانهای سیاسی لبنان خواسته است برای جلوگیری از افزایش بحران در كشور، بر سر میز مذاكره ملی بنشینند اما برخی احزاب 14 مارس نظیر فالانژها با رد این درخواست، خواستار خلع سلاح حزب الله به عنوان پیش شرط برگزاری این نشست شده اند.

خاورم**2023**1030





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: